Chaten is beszélgethetsz velünk, ha úgy érzed, hogy az online kommunikáció kényelmesebb számodra, szívesebben kérdeznél valamit írásban. Ehhez regisztrálnod kell. A regisztráció azt szolgálja, hogy a veled való beszélgetések követhetőek legyenek, a teljes nevedet, elérhetőségeidet nem kell megadnod.
Chatszobánk 13.00 és 21.00 óra között vár téged!
HOGYAN MŰKÖDIK A KÉK VONAL CHAT SZOLGÁLTATÁSA?
- Először regisztrálj a honlapunkon vagy lépj be, ha már van felhasználóneved. Javasoljuk, hogy akkor lépj be, amikor van egy kis zavartalan időd, és részt tudsz venni teljes figyelmeddel a beszélgetésben.
- Sok gyerek szeretne beszélgetni velünk, ezért lehet, hogy éppen minden ügyelő foglalt. A várakozási sorban láthatod, hogy mennyien vannak még előtted. Ha van szabad ügyelő, akkor már beszélgethetsz is. Ha többen vannak a várakozási sorban előtted, akkor többet kell várnod, amíg te is chatelni tudsz. Ha fontos, hogy azonnal választ kapj, hívj minket a 116 111-es számon.
- Amint van szabad ügyelő, akkor behív téged a chatre. Érdemes figyelned a várakozók listáját, mert ha behívott téged az ügyelő chatelni, de 3 percen belül nem lépsz be, akkor újra be kell lépned és a várakozási lista végére kerülsz.
- Ha már beléptél a beszélgetésbe, de 1 percig nem írsz semmit, akkor az ügyelő úgy érzékelheti, hogy már nem vagy ott, és ezért befejezheti azt.
- Sok gyerek szeretne beszélgetni velünk, ezért sajnos előfordulhat, hogy néha hosszabb a várakozási lista és nem kerülsz be a chatre nyitvatartási időben. Ekkor hívhatod a Kék Vonal Lelkisegély-vonalát a 116-111-es telefonszámon vagy írhatsz e-mailt is nekünk, amire három napon belül választ kapsz.
Türelmedet és megértésedet előre is nagyon köszönjük!
GYAKORI KÉRDÉSEK
Kivel lehet a chaten beszélgetni?
A Kék Vonal ügyelőivel beszélgethetsz. Ők olyan felnőttek, akik kíváncsiak rád, meghallgatnak és együtt gondolkodnak veled.
Miért kell várni arra, hogy beszélgessek?
Amikor minden ügyeletes segítőnk éppen beszélgetésben van a chaten, akkor sajnos várakozni kell. Egy segítő egyszerre egy gyerekkel chatel, mert mindenkinek a teljes figyelmünket szánjuk. Lehet, hogy a várakozás néha idegesítő. Ha hamarabb szeretnél beszélgetni valakivel, hívj minket a 116 111-es számon!
Miről lehet beszélgetni?
Tudjuk, hogy néha könnyebb leírni a téged kínzó kérdéseket, a nehéz történeteket, mint kimondani, ezért írásban is fogadjuk a megkeresésedet. Mielőtt belépsz a chatszobába érdemes végiggondolnod, hogy miről szeretnél beszélgetni. A chat egy rövid konzultációs lehetőség, ami segíthet, ha kérdésed van a családoddal, kortársaiddal, iskoláddal, párkapcsolatoddal vagy éppen saját magaddal kapcsolatban. Ha kérdésed van a Kék Vonalról, mielőtt hívnál minket, azt is megteheted itt. Sokszor egy-egy kapott kérdés, információ vagy egy új szempont is sokat adhat, máskor fontosabb a hosszabb beszélgetés élőszóban, vagy könnyebb egy levélben megfogalmazni, mindazt, ami benned van – ezért szeretettel várjuk telefonhívásodat vagy leveledet is.
Ha chaten írok nektek, az ugyanolyan, mintha telefonálnék?
Online, írásban beszélgetni egy kicsit eltér attól, mintha élőszóban beszélgetnél. A beszélgetés néha lassabban halad, várni kell, amíg meglátod, hogy mit válaszolt a másik. Lehet, hogy nehezebb az érzéseidet írásban kifejezni és nehezebb a beszélgetőtársad érzéseit és szándékait is érzékelni. Érthető, ha felmerül benned, hogy a másik vajon figyel- e rád? Lehet, hogy aggódik? Lehet, hogy megbántottam?
Ha kíváncsi vagy, hogy milyen lehet így beszélgetni, gyere, és próbáld ki! A chateléshez előbb regisztrálni kell. Ehhez egy becenév és egy jelszó, illetve az életkorod és nemed megadása. A jelszavadat csak te fogod ismerni, ha elfelejted, mi nem tudjuk elküldeni
Miért nem lehet webkamerát használni, fájlokat küldeni és linkeket ajánlani a chaten?
A Kék Vonal chat ugyanúgy anonim szolgáltatás, mint a lelkisegély-vonal vagy Emil. Ez azt jelenti, hogy te sem látsz minket, és mi sem látunk téged, ezért nem tudsz webkamerát bekapcsolni. Adatidat (telefonszámodat, IP címedet) is csak akkor használjuk, ha máshogy nem tudunk egy veszélyhelyzetet elhárítani, illetve ha felmerül, hogy visszaélsz a szolgáltatásinkkal. Ugyanez vonatkozik arra is, ha szeretnél például egy olyan linket elküldeni, ahol fényképeket láthatunk rólad. Lehet, hogy ez furcsa neked, vagy nem értesz egyet vele – erről is tudunk beszélgetni, írj nekünk , vagy gyere chatelni!
Látja valaki azt, hogy miket írok a chaten?
Csapatban dolgozunk, amit elmondasz közted és a Kék Vonal munkatársai között marad, kivéve, ha olyan veszélyben vagy, amiben személyes segítségre van szükséged. A Kék Vonal chaten egy ügyelő egyszerre csak egy gyerekkel, fiatallal beszélget. A beszélgetéseket fél évig tároljuk, és nem kerülnek ki a Kék Vonalból.
Mit tehetsz, ha nem voltál elégedett a beszélgetéssel?
A Kék Vonalnál mindent megteszünk azért, hogy a lehető legjobb támogatást nyújtsuk Neked. Fontos nekünk a biztonságod és az, ahogy érzed magad. Ezért arra kérünk, hogy szólj nekünk, ha Téged vagy egy társadat valamilyen bántalmazás vagy sérelem ért a Kék Vonallal való kapcsolatotok során, vagy úgy érzed visszaéltek a bizalmaddal. Ha panaszra van okod, fontos, hogy tudjunk róla, hogy javíthassunk a szolgáltatásainkon.
A jelzésedet megteheted a 116 111-es számon, írhatsz EMILnek vagy leírhatod chaten.
Ha ezek közül egyik sem megfelelő Neked, írj nekünk a panasz@kek-vonal.hu címre.