Ha szeretnéd hosszabban kifejteni a gondolataidat vagy könnyebben gondolkozol írásban, írhatsz nekünk levelet itt a honlapunkon. Ehhez regisztrálnod kell, de a regisztráció kizárólag azt szolgálja, hogy a veled való levélváltásaink követhetőek legyenek, de a teljes nevedet, elérhetőségeidet nem kell megadnod.

Sokszor már az is segítség, ha rászánod az időt, hogy átgondold a helyzetedet, megvizsgáld az érzéseidet és kérdéseket fogalmazz meg. Leveledre 3 napon belül válaszolunk, olyan információkkal és olyan kérdésekkel, amik segíthetnek, hogy átlásd a lehetőségeidet, kicsit jobban érezd magadat vagy megtaláld a következő lépést helyzeted megoldása felé.

GYAKORI KÉRDÉSEK

Kik válaszolnak a levelemre?

Leveledre Emil fog válaszolni. Az Emil név mögött egy munkacsoport áll, olyan felnőttekből, akik szeretnek a gyerekekkel beszélgetni, kíváncsiak rád és készek konkrét segítséget is szervezni neked, ha arra van szükséged.

Miért kell regisztrálni?

Azért kell regisztrálni, hogy gördülékeny legyen veled a beszélgetés, így lehet folytatni egy megkezdett témát, vagy visszatérni olyasmire, amiről korábban volt már szó. A regisztráció csak néhány perc, és így te is jobban tudod követni a beszélgetést.

Miért kell a regisztráció során elfogadni egy adatvédelmi tájékoztatást?

Ez 2018 májusa óta minden regisztrációs szolgáltatás kötelező eleme. Ez a te adataid védelmét szolgálja.

Milyen nevet válasszak, amikor regisztrálok?

Bármilyen felhasználónevet választhatsz, amit még nem használ senki más, csak az a fontos, hogy emlékezz rá, mert csak így tudsz belépni és megnyitni leveleidet. Ha már foglalt az a név, amit választottál, akkor a program figyelmeztet rá, hogy válassz másik nevet. A felhasználóneved lehet a saját keresztneved, de bármi mást is választhatsz – csak az a fontos, hogy emlékezz rá később is.

Milyen adatokat láttok rólam?

A felhasználónevedet, nemedet, életkorodat és amit a levelezés során megosztasz velünk. A rendszerünk érzékeli az IP címedet, ezt és a megadott adataidat csak akkor használjuk, ha valaki életveszélyben van, illetve ha felmerül, hogy visszaélsz a szolgáltatásainkkal.

Miről írhatok?

Itt ugyanúgy bármiről tudunk beszélgetni, mint a telefonon vagy a chaten. Írj, ha öröm ért, ha bánatod van, ha megosztanál valamit vagy ha segítségre van szükséged! Ha veszélyben érzed magadat, gondolkozhatunk együtt a kiutakon. Ha úgy látjuk, a levelezés nem elég, ahhoz, hogy változzon a helyzeted, ezt jelezni fogjuk neked és leírjuk milyen lehetőségeid vannak a személyes segítségre.

Ha telefonálok nektek, ott tudni fogjátok, hogy EMIL-nek mit írtam?

A Kék Vonalnál csapatban dolgozunk. Amit nekünk elmondasz vagy leírsz közted és a Kék Vonal segítői között marad, de a segítők tudhatnak egymás beszélgetéseiről. Azonban rengeteg hívást és levelet fogadunk így előfordulhat, hogy akivel beszélsz, nem ismeri részletesen a történetedet. Így segítesz nekünk, ha telefonon jelzed, ha esetleg már írtál nekünk korábban, vagy fordítva: megírod,
ha szoktál nekünk telefonálni is.

Hányszor lehet írni EMIL-nek?

Nagyon változó, hogy kivel hány levelet váltunk. Ha csak egy dolgot szeretnél átgondolni, akkor talán egy levél is elég; de ha bonyolultabb dologban kérsz segítséget, akkor lehet, hogy több levélváltás kell hozzá. Fontos azonban, hogy Emil egy lelkisegély szolgáltatás, nem pótolhatja a baráti levélváltásokat, a napló írást, vagy a személyes beszélgetéseket, de egy terápiás kapcsolatot sem. Ha úgy érezzük másra van szükséged, mint amit mi nyújtani tudunk, jelezni fogjuk neked. Ha már írtál nekünk, érdemes megvárnod a következő leveleddel azt, amíg Emil válaszol neked. Ha úgy érzed, hogy ezt nehéz kivárni, vagy ha annál előbb van szükséged a válaszra, akkor hívj minket, vagy gyere chatelni!

Mi történik a levelemmel?

A leveled nem törlődik ki azonnal, maximum egy évig tároljuk, de kérésedre bármikor kitöröljük. Ezt az EMIL levelezőrendszerben tudod kérni tőlünk. Ha belépsz az EMIL-fiókodba, meg tudod nézni az elmúlt egy év levelezését és mi is látjuk, amit korábban írtál. A levelek tartalmát, és minden rólad megtudott adatot bizalmasan kezelünk. A Kék Vonalon kívülre csak súlyos veszélyhelyzet esetén kerül ki bármi, annak érdekében, hogy segítséget kapj, vagy, ha ezt te kifejezetten kéred tőlünk.

Mit tehetsz, ha nem voltál elégedett a beszélgetéssel?

A Kék Vonalnál mindent megteszünk azért, hogy a lehető legjobb támogatást nyújtsuk Neked. Fontos nekünk a biztonságod és az, ahogy érzed magad. Ezért arra kérünk, hogy szólj nekünk, ha Téged vagy egy társadat valamilyen bántalmazás vagy sérelem ért a Kék Vonallal való kapcsolatotok során, vagy úgy érzed visszaéltek a bizalmaddal. Ha panaszra van okod, fontos, hogy tudjunk róla, hogy javíthassunk a szolgáltatásainkon. 

A jelzésedet megteheted a 116 111-es számon, írhatsz EMILnek vagy leírhatod chaten.

Ha ezek közül egyik sem megfelelő Neked, írj nekünk a panasz@kek-vonal.hu címre. 

 

Share This