Adataid védelme

Bevezetés

Az adatvédelmi irányelvünk részletesen elmagyarázza, hogy milyen célból és milyen adatokat gyűjtünk, ezekkel mit csinálunk, és mit tehetsz, ha az adataid védelmével kapcsolatosan van kérdésed vagy panaszod. A személyes adataid kezelője a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány.
Ha itt nem kapsz választ minden téged érdeklő kérdésre elolvashatod Adatvédelmi Nyilatkozatunk teljes szövegét itt.

Mi az, hogy személyes adat?

A személyes adatot a következőképpen definiálja az Európai Általános Adatvédelmi Rendelet (ennek a sokszor hallható rövidítése a GDPR):
A személyes adat minden olyan információ, amely valamely azonosított vagy azonosítható élő személlyel kapcsolatos. Mindazon információk, amelyek összegyűjtése egy bizonyos személy azonosításához vezethet, ugyancsak személyes adatnak minősülnek. Ilyen például a név, igazolvány szám, cím, helymeghatározó adatok, online azonosítók vagy a személy bármilyen jellemzőire vonatkozó információ, ha ezek alapján azonosítható.

Mit jelent az, hogy adatkezelő?

Adatkezelő az a természetes vagy jogi személy, hatóság, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza. A Kék Vonal szolgáltatásaiban megadott adataid kezelője a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány. Minden, amit elmondasz magadról közted, és a Kék Vonallal szerződéses viszonyban álló, titoktartási nyilatkozatot tevő, munkatársak és önkéntesek között marad.

Milyen adataim kerülnek a Kék Vonalhoz?

Minden egyes megkeresésnél rögzítjük azt a nevet, amit használni szeretnél. Telefonban dönthetsz úgy, hogy egy becenevet vagy jeligét sem adsz meg, viszont a chat szobában, vagy ha levelet írsz, akkor a választott felhasználó nevedet látjuk. Amikor az online konzultációs felületünkre regisztrálsz, meg kell adnod egy felhasználónevet (valamilyen becenevet, vagy azonosítót) a nemedet és a korodat. A felhasználóneved és jelszavad, kell ahhoz, hogy bármikor folytathasd a beszélgetést a Kék Vonallal.

Néhány adatot – melyek alapján nem vagy beazonosítható – statisztikáink számára gyűjtünk: például a nemedet, azt hogy milyen korcsoportba tartozol (10 év alatt, 10-14, 14-18, 18 felett) és hogy milyen főbb témákat érintett a konzultáció vagy a levélváltás. Ezekre azért van szükség, hogy lássuk kik és miért hívnak minket leggyakrabban, milyen helyzetek és problémák a jellemzőek aktuálisan a gyerekek és fiatalok életében.

Rögzítitek a telefonhívásokat, a chat beszélgetéseket és tároljátok a leveleimet?

A telefonbeszélgetéseket nem rögzítjük. A chatbeszélgetéseid és leveleid el vannak mentve a Kék Vonalnál, így nem kell mindig újrakezdened a történetedet, amikor chatelni szeretnél velünk. Minden megkeresésről rövid jegyzőkönyv készül. Ez segít nekünk jobban megérteni a helyzetedet. Továbbá segít, hogy minél jobb szolgáltatást tudjunk Neked biztosítani, és értékelni tudjuk a szolgáltatásaink minőségét.

Milyen adatokra van szükség, ha konkrét segítséget szeretnék tőletek kérni?

Ha veszélyben vagy és személyes segítséget szeretnénk szervezni neked, amit beavatkozásnak, azaz intervenciónak hívunk, akkor további személyes adatokra is szükségünk lesz Tőled. A Te döntésed, hogy megadod-e az adataidat nekünk, vagy sem.

Ahhoz, hogy segítséget tudjunk szervezni neked, szükséges a neved, születési dátumod, édesanyád neve és a lakcímed illetve iskolád neve és címe. Ha van már olyan segítő szakember (családsegítő, pedagógus, pszichológus), akivel kapcsolatban vagy, az ő nevét, elérhetőségét is feljegyezzük.

Mire használjátok ezeket a személyes adatokat?

Csak akkor kérünk el személyes adatokat, ha arra van szükség, hogy segítséget szervezzünk Neked. Ha elmondtad nekünk a neved és címed (vagy más olyan adatod, ami alapján azonítani tudunk) ezeket az adataidat rögzítjük és átadjuk egy olyan személynek, aki a lakóhelyed szerint tud neked segíteni. Ez általában a helyi Család- és Gyermekjóléti Szolgálat munkatársa, de lehet, hogy egy tanár, pszichológus, orvos, gyermekvédelmi gyám vagy a rendőrség. 

Látjátok a telefonszámomat és az IP címemet?

Ezeket az adatokat nem látjuk. 

Kérhetem a személyes adataim törlését?

Ha azért kerested meg a Kék Vonalat, hogy egy veszélyhelyzetben segítséget kérj, és az ehhez szükséges adatokat megadtad, akkor kötelességünk bevonni az illetékes Család -és Gyermekjóléti Szolgálatot. Ilyen esetben az adataid megadását nem vonhatod vissza mindaddig, amíg a szakembereink nem győződtek meg arról, hogy megkapsz minden szükséges segítséget. 

Hogyan tudom kérni a honlapon tárolt adataim törlését?

Ha szeretnéd a honlapunkon tárolt személyes adataidat töröltetni, ezt chaten vagy a honlapunk levelező felületén keresztül kérheted. Csak így tudunk biztonsággal azonosítani, és biztos lenni abban, hogy te kéred a törlést és csak a te adataidat töröljük. Így nem kell nekünk e-mailt írni, nem kell további adatokat sem adnod.

Meddig tároljátok az adatokat?

Ha azért adtál meg nekünk személyes adatokat, hogy segítséget kapjál tőlünk, azokat addig tároljuk, amíg meg tudunk győződni arról, hogy minden szükséges segítséget megkaptál, és a Kék Vonal részvételére már nincs szükség. A chat beszélgetéseket és a leveleket a felhasználó kifejezett kérésére töröljük. 

Ki fog tudni mindarról, amit veletek megosztok?

Történeted közted, és a Kék Vonal munkatársai, önkéntesei között marad. Ez alól csak az jelent kivételt, ha Te kérted más szakemberek bevonását.

Fontosnak tartjuk a gyerekek hangjának felhangosítását, problémák képviseletét, ezért a Kék Vonal tapasztalatairól készülnek cikkek, esettanulmányok, nyilatkozunk újságíróknak, riportereknek. Így fel tudjuk hívni a figyelmet a fiatalok által tapasztalt problémákra és azokra a dolgokra, melyek fontosak számukra. Ezekben az esetekben a történetekről általánosságban vagy annyira megváltoztatva, személyes adatok és jellemzők nélkül beszélünk, hogy megkeresőink semmiképpen se legyenek felismerhetők.

Hogyan használjuk a sütiket?

A süti (cookie) egy kis fájl, amely akkor kerül a számítógépre, amikor egy webhelyet látogatsz meg. A sütik számtalan funkcióval rendelkeznek. Néhány süti technikai okokból szükséges annak érdekében, hogy weboldalunk működjön, mások arra valók, hogy a szokásaidat és gényeidet dokumentálják az adott weboldalon. Ezek általános felhasználói információk, nem személyes adatok, így nem is leszel beazonosítható a weboldal üzemeltetője, vagy bárki más számára. Minderről részletesebben itt olvashatsz: LINK

Megbízhatom a honlaptokban?

Az internetes kommunikáció teljes biztonsága nem garantálható, de mi mindent megteszünk azért, hogy az adatok biztonságban legyenek. Rendszeresen ellenőrizzük és teszteljük biztonsági rendszereinket, hogy a legtöbb fenyegetés ellen hatékonyak legyenek.

Milyen adatokat tároltok rólam, ha jelentkezem a KVITT-be?

A Kék Vonal Ifjúsági Tanácsadó Testületébe történő jelentkezésedhez neved, lakcímed, életkorodon túl szükségünk lesz az iskolád nevére, címére. A közös programok, utazások szevezése miatt tároljuk a KVITT tagok elérhetőségeit, és a szüleiknek nevét és elérhetőségeit. Ezen adatokra is vonatkozik, hogy bármikor kérhető módosításuk vagy törlésük. az adatokat csak addig tároljuk, amíg az adott fiatal kapcsolatban van a KVITT munkájával.

Zárás

Ezt az adatvédelmi tájékoztatót rendszeresen felülvizsgáljuk. Kérjük, ellenőrizd weboldalunkon az adatvédelmi tájékoztató legújabb verzióját. Utoljára 2020.08.28-án vizsgáltuk felül.

Ha további információra van szükséged a személyes adataid felhasználási módjáról, vagy ha nem vagy elégedett azzal, ahogyan kezeltük személyes adatait, és kapcsolatba akarsz lépni velünk, kérjük, küldd el kérdéseidet, aggodalmait az info@kek-vonal.hu címre.

Jogod van panaszt benyújtani az adatvédelmi biztos hivatalánál. Az adatvédelmi biztossal való kapcsolatfelvétel módja:

posta cím:1530 Budapest, Pf.: 5.
cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c
Telefon:
+36 (1) 391-1400
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
URL: http://naih.hu

Share This