Előhívószám vagy körzetszám nélkül, névtelenül és ingyen hívhatsz minket éjjel-nappal!

Hívd a 116 111-et, ha jól esne valakivel megosztani, mi jár a fejedben! Meghallgatunk, ha szomorú, magányos, vagy dühös vagy. Ha kérdésed van, amit másnak nem szívesen tennél fel, fordulj hozzánk!

Bármi is történt veled, mi melletted leszünk, ítélkezés mentesen gondolkodunk veled közösen. A Kék Vonalnál mindig partnernek tekintünk, úgy gondoljuk, hogy a saját helyzetedről te tudod a legpontosabban elmesélni és megítélni. Hisszük, hogy te ismered legjobban a körülményeidet, ezért a beszélgetés során ügyelőnk kérdésekkel igyekszik segíteni neked, hogy a lehetőségeidet átlásd, és egy számodra megfelelő megoldást találj.

Ne izgulj, nyugodtan telefonálj, akkor is, ha nehezen fogalmazod meg mi bánt, vagy félsz segítséget kérni. Egy barátságos, segítőkész hangra számíthatsz a vonal túloldalán.

GYAKORI KÉRDÉSEK

Miről lehet beszélgetni?

Szinte bármiről, ami téged személyesen foglalkoztat. Te döntheted el, hogy miről szóljon a beszélgetés. Elmondhatod bármilyen gondodat, felteheted azokat a kérdéseidet, amiket mástól nem mersz megkérdezni.

Hogyan érhetlek el titeket?

A 116 111-es hívószámon az egész országból, bármilyen vezetékes- vagy mobiltelefon hálózatból, ingyen hívhatsz minket! A hívásodnak még a telefonszámlán sem lesz nyoma!

Külföldről is felhívhatom a 116 111-et?

A Kék Vonalat csak Magyarországról tudod felhívni, de az Európai Unió legtöbb országában is elérhető ez a szám. Ha más országban tárcsázod, akkor az adott nyelven tudsz beszélgetni egy segítővel.

Kik veszik fel a telefont?

A Kék Vonal munkatársai olyan felnőttek, akik fontosnak tartják, hogy a gyerekeket és fiatalokat meghallgassák és a bajban segítsék. Elfogadnak és megértenek téged.

Akkor is telefonálhatok, ha igazán nagy bajban vagyok?

Sokan hívnak bennünket nagyon nehéz helyzetben, veszélyhelyzetben, nagy döntések előtt vagy akár öngyilkossági gondolatokkal küszködve. Hidd el, hogy mindig van kiút, veled együtt megtaláljuk a megoldást a gondjaidra! Ha szükséges, megszervezzük neked a segítséget!

Tőletek megtudhatja valaki, amit elmondok?

A Kék Vonal munkatársai egymással megbeszélik a hívásokat, de a Kék Vonalból csak akkor kerül ki bármiféle információ, ha abba te is beleegyezel, vagy ha olyan súlyos veszélyhelyzetben vagy, hogy mindenképpen egy felnőtt gyors és személyes segítségére van szükséged.

Ti tényleg tudtok segíteni?

A segítő beszélgetéshez nem kell elárulnod magadról adatokat. Viszont, ha szeretnéd, hogy konkrét segítséget szervezzünk neked, arra is van mód, te döntheted el, hogy ehhez megadod-e az adataid.
Ha családban élsz, fel tudjuk venni a kapcsolatot a Család- és Gyermekjóléti Szolgálattal, aminek feladata, hogy gondoskodjon a gyerekek biztonságáról, testi-lelki veszélyeztetettségük megelőzéséről illetve elhárításáról. Lehet, hogy a szüleidnek is segítségre van szüksége, hogy jobb szüleid legyenek.
Iskolai problémák, kirekesztés, bántalmazás esetén az osztályfőnököddel, vagy az iskola igazgatójával is tudunk beszélni az érdekedben.

Miért nem veszitek fel a telefont?

Nagyon sokan hívnak minket, ezért előfordul, hogy többször is próbálkoznod kell, hogy beszélgetni tudj. Ha zsúfoltak a vonalak, próbáld ki a chatet vagy írj Emilnek!

Mit tehetsz, ha nem voltál elégedett a beszélgetéssel?

A Kék Vonalnál mindent megteszünk azért, hogy a lehető legjobb támogatást nyújtsuk Neked. Fontos nekünk a biztonságod és az, ahogy érzed magad. Ezért arra kérünk, hogy szólj nekünk, ha Téged vagy egy társadat valamilyen bántalmazás vagy sérelem ért a Kék Vonallal való kapcsolatotok során, vagy úgy érzed visszaéltek a bizalmaddal. Ha panaszra van okod, fontos, hogy tudjunk róla, hogy javíthassunk a szolgáltatásainkon. 

A jelzésedet megteheted a 116 111-es számon, írhatsz EMILnek vagy leírhatod chaten.

Ha ezek közül egyik sem megfelelő Neked, írj nekünk a panasz@kek-vonal.hu címre. 

 

Share This